• : 05412118700
img
Türkiye

“Önce Ekmek, Sonra Tartı”

Birlik Sağlık-Sen Giresun İl Başkanı Cengiz Saydere, Sağlık Bakanlığı’nın 81 ilde eş zamanlı başlattığı, sağlık personelinin vatandaşlara sokaklarda boy, kilo ve vücut kitle indeksi ölçümü yaptığı uygulamaya sert tepki gösterdi. Saydere, “Sağlık çalışanının yeri sokak değil, hastanedir” diyerek uygulamanın amacını ve yöntemini eleştirdi.

"Obeziteyle Mücadele Mutfakta Başlar"

Saydere, sağlık personelinin saha görevi adı altında asli görevinden uzaklaştırıldığını vurgulayarak, “Boy-kilo ölçerek obeziteyle mücadele edilemez. Bu mücadele mutfakta, sofrada başlar. Vatandaş sağlıklı besine ulaşamıyorsa, kilosunu değil kaderini tartıyoruz” ifadelerini kullandı.





"Asıl Engel Ekonomik Erişim"

Saydere’ye göre, vatandaşın obeziteyle mücadelesi, yüksek gıda fiyatları ve düşük gelir nedeniyle zora girmiş durumda. “Pazarda domatesin kilosu 40 lira, etin yanına yaklaşmak mümkün değil” diyen Saydere, merdiven altı üretimlerin yaygınlaştığını ve gıda denetimlerinin yetersiz kaldığını söyledi. “Siz bu şartlarda insanların sadece kilosunu ölçerek neyi değiştirebilirsiniz?” diye sordu.

"Sağlık Personeli Görevine Dönsün"

Açıklamasında uygulamayı “şov” olarak nitelendiren Saydere, sağlık çalışanlarının hastanelerden çekilip sokaklara gönderilmesini mesleki saygınlık açısından da sakıncalı buldu. “Sağlık çalışanı şov yapmaz, şifa dağıtır. Bugün ölçüm memuru gibi gezdirilen personel, hastanede eksik kalınca bu boşluğu kim dolduracak?” diyerek uygulamaya karşı çıktı.

"Veri Zaten Var, Amaç Ne?"

Saydere, boy-kilo gibi verilerin aile hekimliği sisteminde zaten kayıt altına alındığını belirterek, sokakta yapılan bu ölçümlerin başka amaçlar taşıyor olabileceğine işaret etti. “Bu veriler özel sigorta şirketlerine mi aktarılacak? Aile hekimlerine yönelik bir denetim aracı mı yaratılıyor?” sorularını yöneltti.

"Önce Sofra, Sonra Tartı"

Saydere, “Eğer obeziteyle ciddi bir mücadele isteniyorsa, önce vatandaşın sofrasına sağlıklı ve ucuz gıda koyulmalı. Sonra eğitim, en sonunda da tartı gelmeli. Sağlık çalışanları da bu milletin evladı. Onlar şovun değil, şifanın parçası olmak istiyor” diyerek sözlerini tamamladı.


İlginizi Çekebilir

  • img

    Başkan Köseden NBA Yıldızı Alperen Şengüne Anlamlı Ziyaret

    Spor
    Haberi İncele
  • img

    Giresun Belediyesi Eski Başkan Yardımcısı Aydın Sarıyıldız Hayatını Kaybetti

    Giresun
    Haberi İncele
  • img

    Giresunda Dehşet: Bıçaklı Saldırıda 1 Kişi Hayatını Kaybetti

    Asayiş
    Haberi İncele
  • img

    AK Parti İl Başkanı Yılmaz Açıkladı:

    Giresun
    Haberi İncele
  • img

    Sanayi Sitesine 14,5 Milyon Liralık Yatırım! Başkan Köse Esnafın Taleplerini Dinledi

    Ekonomi
    Haberi İncele
  • img

    Yayla Yolları Açılıyor! Giresunda Karla Mücadele Seferberliği

    Giresun
    Haberi İncele
  • img

    Genç Polis Memuruna Gözyaşlarıyla Veda

    Asayiş
    Haberi İncele
  • img

    Dış Ticarette Hızlı Yükseliş

    Ekonomi
    Haberi İncele
  • img

    Fındıkta Üretici Kazanacak

    Gündem
    Haberi İncele
  • img

    Konutlarda Doğalgaza Yüzde 24,6 Zam

    Gündem
    Haberi İncele